Budgetbeheer
Bij budgetbeheer worden alle vaste lasten betaald en gezorgd dat er
wekelijks een vast bedrag aan leefgeld is. Wanneer er openstaande
rekeningen zijn worden deze in kaart gebracht en eventuele
betalingsregelingen aangeboden aan de schuldeisers.
Samen met u maken we afspraken over het beheren van uw financiën. We
stellen in overleg met u een budgetplan op, waarin we vastleggen wat
de inkomsten en uitgaven zijn etc. Periodiek komen we graag bij u
thuis om alles door te nemen en evt. indien nodig aan kunnen passen
aan uw situatie.
Afhankelijk van de situatie kunt u het volgende van ons
verwachten:
-
We openen op naam van de klant een bankrekening
(beheerrekening), eventueel een leefgeldrekening en een
spaarrekening.
-
We regelen dat het inkomen ontvangen wordt op de
beheerrekening.
-
We zorgen ervoor dat alle vaste lasten betaald worden van uw
beheerrekening
-
We regelen dat u leefgeld ontvangt voor dagelijkse
uitgaven
-
We verzorgen de aangifte inkomstenbelasting box 1
-
We vragen subsidies (zoals bijzondere bijstand), toeslagen
(huur en zorgtoeslag) en kwijtscheldingen lokale belastingen
aan
-
We regelen verzekeringen (zoals zorgverzekering, WA, inboedel
en uitvaart) en declaraties
-
U ontvangt periodiek, hetzij per maand of per kwartaal, de
betalingsoverzichten, zodat u op de hoogte blijft van uw
financiële situatie.
-
Wanneer er betalingsregeling getroffen zijn, zorgen wij voor
afbetalingen. Indien er geen afbetalingsregelingen getroffen
kunnen worden, begeleiden wij u naar de betreffende instantie
voor schuldhulpverlening
U als client:
-
Blijft zelf verantwoordelijk voor uw eigen financiën; TakeCare
Bewindvoering & Budgetbeheer neemt beheertaken op zich
-
Ondertekent de overeenkomst met betrekking tot het
inkomensbeheer
-
Stuurt financiële post die toch nog op het huisadres komt, door
naar TakeCare Bewindvoering & Budgetbeheer.